hanyalah OMONGAN KOSONG yang dapat aku luahkan
'make it different'


Friday, February 4, 2011

jalan-jalan,pusing-pusing,rakam-rakam (MELAKA)part 2

hallo3.hah! korang buat apa tu. mesti lah tengah baca blog aku kan. ish3. ni merupakan part kedua & yang terakhir epilog ceritera ku melancong ke melaka(macam oversea je). huhu. last, aku story kat tg. bidara kan. so aku nak sambung balik cerita tour@trip ke tempat yang lain pula. sebelum berlepas ke tempat yang lain(macam naik flight je, padahal bas!) haha. diorang declare nak pergi MTS(menara taming sari) dekat dengan PP(padang pahlawan mall) MP(mahkota parade).  so kitorang pun decide lah nak pergi ke sana. sebelum bertolak, kitorang shooting lagi(idea aku). kenangan tau. haha. jom tengok (:

    吸収(teknik penyerapan cahaya). haha. dari kiri; hasan, ahmad, afiq(pei hwa) & nabil(me)
SHOUT IT! arrrgghhhhh! jeritanku! (kepuasan) - that's me!

that's all at TANJUNG BIDARA. dari kiri; zaid, mamat, jiji, asan, amat, & AKU. (credit to siti haniza for this)

laut-air-garam! habis sudah~! (:
setelah habis shooting dan bla3~ kitorang pun berkumpul then terus naik bas. kitorang bertolak dari tg. bidara pada pukul 1230 untuk menuju ke pusat bandar. 

1305 - PADANG PAHLAWAN
kira-kira 1/2 jam masa untuk ke bandar melaka. so, dalam perjalanan tu harok(kecoh) 1 bas. seronok 'gila'! bual punya bual, bising punya bising, sedar tak sedar dah sampai ke destinasi yang kami tuju. kitorang turun bas kat muzium samudra(yang ada kapal besar portugis tu). driver bas cakap limit sampai pukul 1800 je(sekejap nya, atoii!). first sekali dalam kepala aku ialah MAKAN! tapi SOLAT tetap dan mesti! aku dan yang lain-lain pun menjajau(mencari) surau kat PP. nasib baik jumpa. got it! huhu. lepas solat Zohor, masing-masing perut dah berkeroncong lagu kopratasa(lagu untuk ana) ngee~ .kitorang pun berSEPARATED. first place yang aku ingat nak makan ialah Mc'D. tapi memandangkan 3 yang lain(amat,jiji,asan) nak makan KFC, so ikut je la. haha. ku mengORDER X-Meal Zinger Burger & air Mountain Dew. sedap naa! kekenyangan aku. yang lain ada yang makan kat Mc'D & BURGER KING(orang kaya, so expensive). errgghhh! selepas makan dan beristirehat bersama winston. kitorang plan nak main bowling(bukan semua nak main,ada yang karaoke lah & macam2 lagi) atoi! oh! tidak lagi dimana kau fulus! habis lagi lah nampaknya. haha. jom main bowling. hooray!

 gaya juara terhebat. huhu. (syed)
  rileks! bola itu berat. (hafiz)

korang mesti tahu kan tempat yang kitorang main bowling ni kat mana. of course la dekat MP(ampang superbowl). haha. dari pukul 1400 sampai 1700 kitorang bersukan. tapi aku setitik peluh pun tak keluar. at least aku bowl juga kan. huhu. lepas bowl kitorang pun pusing 1 MP & macam-macam lah kedai kitorang singgah walaupun tak beli. window shopping lah katakan(padahal duit dah habis). dah! siap! semua! jom balik! alaaaaaa~ tak nak balik, nak shopping(girls selalunya). he. *kidding. so kitorang pun gerak dari MP ke tempat menunggu bas. pak cik bas dah tunggu lama tau! tepat 1800 kitorang sampai ke hadapan bas(tepati masa). whoa! sebelum gerak balik, aku take a shoot dulu(addict).   

dengan bas pun jadi lah(aku bukan model bas ya!) (:

hey muar! i'll come to you! kitorang gerak dari melaka pukul 1810. dalam bas semua senyap. masing-masing buat hal sendiri. yang penting, aku nak tido. kepenatan sudah! sesedar sampai sg. mati dah pukul 1900. yay! dah sampai. nak balik rumah. home sweet home! so berakhirlah ceritera freak yang aku karangkan. sekian, terima kasih. Assalammualaikum. . . 
p/s : need your comment(don't negatively) (:

1 comment: