hanyalah OMONGAN KOSONG yang dapat aku luahkan
'make it different'


Friday, February 18, 2011

berKawan berKasih berMusuh

tolak hati nak aku kata pelik tak ada lah benar sangat kata dia tu. ke hulu hilir aku tengok dia mencari kawan. memang dia bijak mengatur misi yang dia hadapi. tapi entahlah mungkin hanya sikap dia sememangnya sebegitu. bermula aku nak cerita tapi ada lah stern2 orang yang dah tahu. so dengarkan je lah. dari mula aku lihat dia dalam kelompok yang baik agaknya, antaranya keaslian dan keperempuanan dia terserlah. mengada aku melihat, menjelik aku ketawa. selamat hari itu dia tak perasan sedangkan aku merenung dia selama beberapa detik. tak selamat aku nanti kalau dia perasan(hidup segan mati tak mahu). kenal selepas seminggu, beria-ria aku mendekatinya. setelah minggu kedua selepas kuliah. aku berantam dengan dia kerana tersalah anggap yang kecil peribadi hal nya. aku emangya menyendiri di sudut anak mata kecilnya, jauh aku dengan dia sejak angkara hari itu. salah bererti ketakutan yang dalam dan mungkin menjadi igauan setiap masa dan nafasku. mungkin cuma dia perlukan masa, tapi aku tak sangka dan aku tak percaya sedangkan bual bicaranya sungguh indah tapi dibelakang menjadi tirus yang mematikan cerita hati ku. kisah aku dan dia bertukar menjadi pertelingkahan di dalam lubuk hati masing-masing yang tidak mahu meluahkan api yang sedang membakar jiwa. tapi aku hanya membiarkannya menyendiri tanpa menegur kelibat lalu aku atau dia. aku lihat, lihat dan lihat. sudahkan aku takkan maafkan dia selagi dia tidak menegur aku dengan seikhlas hati nya yang mungkin aku tak dapat nak menahui yang lalu. aku biarkan dan abaikan. kawan menjadi kasih bertukar musuh. selangkah aku lupakan kenangan itu. . . KOSONG. (aku redha dengan ketentuanNYA)


2 comments:

  1. tidak.aq melayu cmpuran jawa.bukan indon. bhasa itu bebas. hati itu tenang. aq budak sastera!

    ReplyDelete